مسئول دبیرخانه کمیسیون ایمنی استان یزد گفت: همزمان با روز جهانی یادمان قربانیان حوادث و سوانح رانندگی، طرح آموزشی ویژه دانش آموزان دختر روستای ملاباشی و آشکارسازی انتهای خودروهای سنگین در استان یزد اجرا شد.

شیب تلفات جاد‌ه‌ای در استان یزد نزولی است

به گزارش چهل ستونه از یزد، امروزه تصادفات رانندگی، اولین عامل مرگ افراد ۵ تا ۲۹ ساله شناخته شده است و بر اساس آمارهای مرکز آمار سازمان بهداشت جهانی، سالانه بیش از یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند.

بر همین اساس سومین یکشنبه ماه نوامبر هر سال با هدف جلب‌توجه افراد به آسیبی که به قربانیان، خانواده‌ها و جوامع در تصادفات رانندگی وارد می‌شود، به نام روز جهانی «یادبود قربانیان تصادفات رانندگی» نام‌گذاری شده و گرامی داشته می‌شود.

جواد ذاکر، مسئول دبیرخانه کمیسیون ایمنی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به این‌که یکی از راهکارهای کاهش سوانح رانندگی و آسیب‌های ناشی از آن، آموزش است، کارشناسان راهداری و پلیس‌راه با حضور در جمع دانش‌آموزان روستاها آنان را با نکات ایمنی مرتبط با رانندگی و خطرات متوجه عابرین پیاده آشنا می‌کنند.

وی افزود: اجرای طرح برچسب‌گذاری و آشکارسازی انتهای خودروهای سنگین در محل پاسگاه پلیس‌راه محور مهریز – انار، توسط پرسنل راهداری و عوامل پلیس‌راه، از دیگر برنامه‌های این روز بود.

مسئول دبیرخانه کمیسیون امنیت استان یزد گفت: با انجام چنین اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی با همکاری و همراهی کلیه دستگاه‌های امدادی استان، خوشبختانه در شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، شاهد کاهش تلفات جانی در راه‌های برون‌ شهری بودیم.

ذاکر ابراز امیدواری کرد که با پیگیری اقدامات ایمنی توسط دستگاه‌های متولی و رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان تا پایان سال، شاهد ادامه روند کاهشی حوادث و تلفات جاده‌ای در استان یزد خواهیم بود.

گفتنی است گرامیداشت یاد کشته‌شدگان حوادث رانندگی، یادآوری اقدامات سرویس‌های اورژانس در تصادفات، جلب‌توجه رانندگان نسبت به بهای قصور در رعایت قوانین و مقررات رانندگی، حمایت بیشتری از قربانیان و خانواده‌های آنان و انجام اقدامات محافظتی برای پیشگیری و توقف مرگ‌ها و آسیب‌های تصادفات رانندگی از جمله اهداف گرامیداشت روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی است.

پایان پیام/ف

دسته‌ها: استانها

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder