رسانه‌ها غروب شنبه از برگزاری تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در شهر «نیویورک» در آمریکا و دستگیری شماری از مردم توسط پلیس خبر دادند.

تظاهرات بزرگ مردم در «نیویورک» در حمایت از فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل چهل ستونه، رسانه‌ها غروب شنبه به وقت تهران از تظاهرات در شهر «نیویورک» در آمریکا در حمایت از فلسطین خبر دادند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» جمعیت بسیاری در تظاهرات حمایت از فلسطین در نیویورک تجمع کردند تجمع انبوه تظاهرکنندگان حامی فلسطین باعث شد ایستگاه متروی مرکزی نیویورک به طور موقت تعطیل شود، پلیس چندین نفر را دستگیر کرد. پلیس به شمار دستگیرشدگان در این تظاهرات اشاره‌ای نکرده است.

تظاهرات گسترده ای نیز از سوی مردم انگلیس در حمایت از فلسطین و اعتراض علیه رژیم صهیونیستی برگزار شد.تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این تظاهرات انبوه هواداران فلسطین را در «لندن» پایتخت انگلیس نشان می‌دهد. برخی منابع خبری از برخورد پلیس با معترضان خبر دادند.

بر اساس این گزارش، خیابان‌های اطراف سفارت آمریکا و رژیم صهیونیستی در لندن جهت مقابله با حملات احتمالی معترضان حامی فلسطین و مخالفان سرسخت سیاست‌های حمایتی دولت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه به دستور پلیس متروپولیتن لندن بسته شد.

وبگاه «میدل ایست مانیتور» نوشت، صدها هزار نفر در خیابان‌های لندن در حمایت از فلسطین در یکی از بزرگترین تظاهرات در تاریخ  انگلیس به خیابان‌های لندن آمدند. معترضان خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستند.

آخرین آخرین گزارش‌ها حاکی است که شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

همچنین، تانک‌های زرهی ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان‌های «الرنتیسی» و «النصر» برای کودکان و دو بیمارستان دیگر فعال در حوزه چشم‌پزشکی و سلامت روان را از هر طرف به محاصره درآورده‌اند.هزاران بیمار، کارکنان بیمارستان، کادر درمان و آوارگان بدون آب و غذا در بیمارستان‌ها گرفتار شده و هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

صدها استرالیایی  یز روز شنبه تظاهراتی را در اعتراض به پهلوگرفتن یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در شهر «سیدنی» برپا کردند. پایان پیام/.

دسته‌ها: بین الملل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder