منابع رسانه‌ای از رهگیری چند جنگنده و بمب افکن روسیه توسط جنگنده‌های آمریکایی نزدیک «آلاسکا» خبر دادند.

هواپیماهای آمریکا جنگنده‌های روسیه را رهگیری کردند

به گزارش گروه بین‌الملل چهل ستونه، منابع رسانه‌ای روز دوشنبه از رهگیری چند جنگنده و بمب افکن روسیه حین پرواز در حریم هوایی بین‌المللی نزدیک «آلاسکا»  توسط جنگنده‌های آمریکایی بر دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی اعلام کرد، جنگنده‌های آمریکا ۶ هواپیمای نظامی روسیه را که در حریم هوایی بین‌المللی نزدیک آلاسکا مشغول پرواز بودند، رهگیری کردند.

رسانه‌های آمریکایی بر این باورند که روسیه با نفوذ در منطقه دفاع هوایی آلاسکا پیام‌های پنهان به ارتش آمریکا ارسال می‌کند.اول از همه، روسیه با اینگونه ماموریت‌ها به توانایی خود برای تهدید ساحل غربی ایالات متحده اشاره می‌کند. تقویت غرور و قدرت روسیه، در دکترین راهبردی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نقش اساسی دارد. 

 

این مرکز فرماندهی نوع هواپیماهای روسی را بمب افکن‌های «توپولوف-۹۵»، سوخترسان‌های «ایلوشین-۷۸» و جنگنده‌های «سوخو-۳۵» اعلام کرد. هو اپیماهای آمریکا نیز در این ماموریت جنگنده‌های «اف-۱۶»، «اف-۲۲» و «آواکس» بودند.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی این رهگیری را «اقدام معمول» توصیف و اعلام کرد ۶ یا ۷ بار در سال در  شناسایی دفاع هوایی آلاسکا این ماجرا رخ می‌دهد.

 این مرکز در بیانیه خود تایید کرد که این فعالیت روسیه در آمریکای شمالی به طور منظم رخ می‌دهد و به عنوان یک تهدید تلقی نمی‌شود تمام هواپیماهای نظامی که وارد این منطقه می‌شوند ردیابی و شناسایی شده و گاهی جنگنده‌های آمریکا آن‌ها را اسکورت می‌کنند.

کارشناسان امور هوانوردی بر این باورند که تهدید روسیه در شمال آمریکا فقط برای نمایش نیست و روسیه چیزی فراتر از یک پیام ارسال می‌کند. در این بین، ایالات متحده فاقد ظرفیت نظامی برای مقابله با تهدیدات جنگی همزمان از سوی مسکو و پکن است.

پایان پیام/

دسته‌ها: بین الملل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder