رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: عصبانیت اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از شکست داعش در منطقه و توسعه اقتدار، صلابت و پیشرفت سپاه طبیعی است و تلاش می کند تا پرچم جهانی عدالتخواهی سپاه را به زمین بیاندازند

عصبانیت اروپا وآمریکا از سپاه، به خاطر عدالتخواهی است

به گزارش چهل ستونه از یزد، غلامعلی دهشیری، در جریان دیدار شورای قضایی استان با فرمانده سپاه الغدیر یزد اظهار کرد: بر همه روشن و مبرهن است که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از فردای انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی برای نابودی انقلاب، استحاله نظام و وابسته نمودن مجدد کشور به اردوگاه و منظومه غرب فروگذار نکردند.

وی افزود: اخیراً شاهد تشدید تهدید، تحریم‌ها و دامن زدن به اغتشاش و نا آرامی در کشور بودیم؛ با شکست طرح آشوب، اغتشاش و ناکامی دشمن در فریب و تحریک ملت ایران طبیعی است برای جبران بخشی از این ناکامی‌ها در حال تداوم تلاش‌های مذبوحانه خود علیه نظام و کشور هستند که تحریم و تهدید نهاد انقلابی و قانونی سپاه نیز یکی از این اقدامات مذبوحانه و اشتباه دشمن است.

 

رئیس‌کل دادگستری استان یزد اظهار کرد: نه‌تنها آحاد ملت ایران که همه جهانیان واقف هستند دلیرمردان سپاه تحت رهبری‌های داهیانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در طول 44 سال گذشته در عرصه‌های مختلف قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور را تقویت و ارتقا بخشیده‌اند.

وی ادامه داد: دلیرمردان سپاه در مقابله با گروهک‌های تروریستی داخلی و خارجی و در رأس آن گروه تکفیری داعش تحت حمایت دولت آمریکا، نقش بی‌بدیلی را ایفا و نقشه‌های شوم استکبار جهانی و سازمان‌های جاسوسی غربی-صهیونیستی را در منطقه نقش بر آب کرد .

دهشیری با بیان اینکه عصبانیت دشمن از برافراشتن پرچم جهانی عدالتخواهی سپاه در جهان طبیعی است، گفت: طبیعی است که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از شکست داعش در منطقه و توسعه اقتدار، صلابت و پیشرفت سپاه عصبانی باشند؛ اینکه اروپایی‌ها که خطرات و تهدیدات وسیعی با شکست داعش و افراطیون تکفیری از سر آن‌ها رفع شد، نگاه انتقامی به سپاه دارند و این نهاد قانونی، مردمی و ضد تروریستی را در چارچوب‌های تروریستی تعریف کرده‌اند، جای بسی شگفتی دارد و بیانگر اشتباه شناختی و خودزنی تاریخی و راهبردی آن‌ها است.

وی افزود: البته برخی از کشورهای اروپایی به عمق این اشتباه و خطا پی برده و حتی مسئول سیاست خارجی آن‌ها این مصوبه را غیر الزام‌آور نامیده است.

سپاه مدافع همه خوبی‌ها است

رئیس‌کل دادگستری استان یزد سپاه را به‌عنوان مدافع همه خوبی‌ها عنوان کرد و گفت: سپاه عزیز ما به‌عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی حق بزرگی بر گردن کشور، انقلاب، اسلام و بشریت دارد؛ همچنان که امام راحل فرمودند «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» موجودیت و امنیت ما وابسته به مجاهدت و فداکاری سپاه پاسداران، بسیج و تمام نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی است که از دل مردم برخاسته‌اند.

وی ضمن محکومیت موضع و لفاظی پارلمان اروپایی تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنیم که دشمنان انقلاب اسلامی را از احمق‌ها قرار داد؛ این مواضع مغرضانه و برچسب‌زنی اروپایی‌ها علیه سپاه نه‌تنها باعث شناخت بهتر مردم و افکار عمومی جهان نسبت به سپاه و نقش و خدمات آن می‌شود؛ بلکه اردوگاه دشمن را نیز دچار تزلزل و اضمحلال خواهد کرد.

 

یزدی‌ها با استقبال از رئیس‌جمهور پوزه دشمن را به خاک مالیدند

وی ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم استان یزد در استقبال از رئیس‌جمهور تصریح کرد: مردم یزد با استقبال باشکوه و مهمان‌نوازی مثال‌زدنی خود در سفر اخیر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان سنگ تمام گذاشته و تمام توطئه‌ها و القائات ماه‌های اخیر دشمنان را در تخریب دولت و همچنین القای جدایی و تقابل مردم با نظام و دولت نقش بر آب کردند.

دهشیری افزود: مردم یزد همچون گذشته نشان دادند که حقیقتاً شایسته تکریم و تجلیل و مستحق خدمت‌رسانی بیش‌ازپیش هستند.

وی تصریح کرد: وضعیت اجتماعی و توسعه،پیشرفت،امنیت و آرامش مثال‌زدنی استان یزد مرهون وحدت، همدلی ، صبوری و همراهی مردم و سپس همکاری و تلاش همه‌جانبه دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف است که سپاه استان نیز یکی از نهادهای فعال و مصمم در این حوزه است.

دهشیری ادامه داد: به‌عنوان مسئول قضایی استان در طی قریب به چهار سال گذشته و در خلال جلسات شورای تأمین ‌استان، همواره شاهد نهایت اخلاص،تلاش،تعامل،همفکری و هماهنگی اعضا به‌ویژه سپاه برای حل مشکلات و پیشبرد برنامه‌های توسعه و پیشرفت استان بوده‌ایم ؛ اساس تصمیمات بر همفکری، تعامل و رای مشورتی همه اعضاء بوده است.

 

وی گفت: راهبرد مدیریتی دستگاه قضایی استان استفاده از ظرفیت جوانان متخصص، متعهد، باانگیزه و خوش‌فکر در مناصب مدیریتی-قضایی بوده و همین‌که استاندار، دادستان یزد و همچنین فرمانده سپاه الغدیر استان، از جوان‌ترین استانداران، دادستان‌ها و فرماندهان سپاه در کشور هستند، نشان‌دهنده ظرفیت بالای جوان‌گرایی و همچنین اعتماد به جوانان در استان یزد است.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد در رابطه با همکاری و تعامل دادگستری استان و سپاه تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برگزاری دوره‌های آموزش سبک زندگی ایرانی- اسلامی بین سپاه الغدیر و دادگستری یزد در هفته بسیج سال۱۳۹۹ یکی از همکاری‌های سپاه و دادگستری است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه با هدف ارتقا آگاهی‌های عمومی و حقوقی سربازان و پاسداران، ارتقاء دانش و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی کاهش آسیب‌های شایع میان سربازان، ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای سربازان، ترویج و تسهیل ازدواج اسلامی و تحکیم بنیان خانواده بین سپاه الغدیر و دادگستری استان یزد به امضا رسید.

دهشیری برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی، برگزاری کارگاه آموزشی پیش از ازدواج، اجرای کلاس‌های آموزشی مطالب حقوقی، برگزاری کلاس‌های ارتقاء سواد رسانه و آموزش مباحث پیشگیرانه در خصوص جرائم و آسیب‌های اولویتی ازجمله موضوعات تعیین‌شده در این تفاهم‌نامه همکاری عنوان کرد.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه دادگستری استان یزد متعهد شد نسبت به تأمین و معرفی مدرس موردنیاز برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام کند.

دهشیری ارائه مشاوره حقوقی موردنیاز سربازان و پاسداران، برگزاری کارگاه‌های تربیت مدرس موردنیاز برای کارکنان سپاه و اجرای کارگاه پیشگیری از خشونت و راه‌های مقابله و مواجهه با خشونت از دیگر تعهدات دستگاه قضایی در این تفاهم‌نامه همکاری عنوان کرد.

این مقام مسئول گفت: ایجاد بسترهای مناسب برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه سربازان، شناسایی سربازان و پاسداران در شرف ازدواج و تازه ازدواج، برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرزندان آفتاب ویژه سربازان نیز ازجمله تعهدات سپاه الغدیر در انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری است.

 

حضور مؤثر سپاه درزمینهٔ اشاعه فرهنگ صلح و سازش

وی با بیان اینکه در رابطه با نقش سپاه درزمینهٔ اشاعه فرهنگ صلح و سازش، ارتقاء سطح آگاهی و دانش حقوقی شهروندان در استان یزد اظهار کرد: بی‌تردید بسان نقش رزمندگان، بسیجیان و سپاهیان در دوران دفاع مقدس و دوران دیگر؛ نمی‌توان از حضور این عزیزان ولو به‌صورت گمنام یا به‌صورت رسمی در میدان‌ها و حوزه‌های دیگر چه در کرونا،چه سیل،چه بحث فعالیت‌ها و خدمات اجتماعی و قضایی نظیر صلح و سازش و…یاد نکرد؛ از وجود یادگاران دوران دفاع مقدس در دادگستری بهره می‌بریم و بسیج حقوقدانان استان نیز در بحث صلح و سازش نقش مؤثری را ایفاء کرده است و وظیفه ماست تا با ایجاد بسترهای مناسب برای این عزیزان، فرهنگ جهادی را در بین جوانان و سایر اقشار و دستگاه‌ها به‌ویژه در حوزه صلح و سازش ترویج دهیم.

دهشیری با اشاره به همدلی بین اعضای بسیج حقوقدانان گفت: سعی و تلاش ما این است که با وجود آمادگی و ظرفیت‌های بالای سپاه و بسیج، در مجاری برنامه‌های دادگستری در اولویت قرار گیرند تا در راستای اهداف قوه قضائیه از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود.

وی ادامه داد: همچنان که ظرفیت و نقش‌آفرینی بسیجیان برای تحقق جهاد تبیین و خصوصاً خنثی نمودن توطئه‌های دشمنان در فضای مجازی یک ضرورت مهم است؛ در بحث فعالیت‌های صلح و سازش نیز می‌توان با مدیریت و برنامه‌ریزی و هم‌افزایی از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: راه‌اندازی هیئت‌های صلح و سازش با کمک بسیج در سطح محلات و مساجد برای کاهش ورودی پرونده‌ها در دستور کار دادگستری استان است؛ سپاه و بسیج باید با هیئت‌های اندیشه‌ورز در این خصوص نقش‌آفرینی کرده و هم اینکه در قالب طرح‌هایی نظیر «هر مسجد یک حقوقدان» و در راستای افزایش سطح اطلاعات و آگاهی‌های حقوقی مردم در پی تقویت و ارتقاء تعامل حداکثری بسیج و دادگستری هستیم .

انتهای پیام/ الف

دسته‌ها: استانها

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder