تهیه کننده سریال «نون خ» گفت: ما در این فصل و در فصل‌های قبل به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز کشور هم پرداخته‌ایم چرا که همین مسائل سریال را پویا و شاداب نگه می‌دارد. در این قسمت هم موضوع مشاغل کاذب و دلالی، بحث نوکیسه‌ها، قیمت دلار، سامانه فروش خودرو، مهاجرت جوانان و… در دل داستان تعبیه شده‌اند.

گفتگو با تهیه کننده سریال «نون خ»/ چرا فرزندآوری و مهاجرت سوژه «نون خ 4» شد؟

مهدی فرجی تهیه کننده «نون خ» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون چهل ستونه، درباره پرداختن به موضوعاتی از قبیل مهاجرت، فرزندآوری و پیری جمعیت در فصل چهارم این سریال گفت: ما از همان فصل اول «نون خ» برخی موارد راهبردی مثل کارآفرینی در مناطق روستایی، مشکلات اقتصادی، توجه به آیین‌ها و صنایع دستی، مدیریت بحران در زمان بلایای طبیعی و … را به اقتضای داستان هر فصل موردتوجه قرار داده بودیم. وی افزود: در این فصل این ایده توسط آقای وفایی و آقاخانی مطرح شد که ده بالا و پایین داشته باشیم. اهالی این دو روستا با وجود قرابت‌های فراوان، با هم رقابت هم دارند. در ده بالا، موضوعاتی مثل ازدواج جوانان، فرزندآوری و کارآفرینی اهمیت زیادی دارد، اما اهالی ده پایین در این موارد بی‌توجه بوده‌اند و حالا چوب آن را می‌خورند.

مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون خ» مدیر سابق شبکه یک بیان کرد: به هر حال بحث فرزندآوری و پیری جمعیت از معضلات مهم کشور است و نمی‌توان از آن به سادگی گذشت. این موضوع به ویژه در روستاها پیامدهای منفی بیشتری به همراه دارد. اگر مهاجرت جوانان به شهرها و عدم تمایل آنها به ازدواج را نیز به این کاهش زاد و ولد اضافه کنیم خواهیم دید که بحران‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی روستاها و شهرستان‌های کوچک ما را تهدید می‌کند که در این سریال با زبان طنز به آن‌ها پرداخته شد.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ» اظهار کرد: قسمت‌های مربوط به مسابقه فوتبال  بین دو روستا و بی‌توجهی ده پایین به حضور جوانان در میدان مسابقه، تغییر کاربری گلخانه و بی‌استفاده ماندن زمین‌های کشاورزی در ده پایین نیز در همین زمینه قابل‌توجه است. فرجی تصریح کرد: به این ترتیب اهالی ده پایین برای بسیاری از نیازهای خودشان به ده بالا وابسته شده‌اند که برایشان مشکلاتی را به همراه دارد. از سوی دیگر ما در این فصل و در فصل‌های قبل به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز کشور هم پرداخته‌ایم چرا که همین مسائل سریال را پویا و شاداب نگه می‌دارد. در این قسمت هم موضوع مشاغل کاذب و دلالی، بحث نوکیسه‌ها، قیمت دلار، سامانه فروش خودرو، مهاجرت جوانان و… در دل داستان تعبیه شده‌اند. «نون خ 4» در نظر سنجی اخیر مرکز تحقیقات صداوسیما عنوان پربیننده ترین سریال نوروزی تلویزیون را با ۸۳.۵ درصد بیننده و ۷۸.۶ درصد رضایت در میان مخاطبان از آن خود کرده است. پایان پیام/


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder