مدیرکل مدیریت بحران استانداری از آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان تا لغومرخصی اعضای ستاد مدیریت بحران استان یزد تا پایان هفته خبرداد.

مدیرکل مدیریت بحران یزد: همه دستگاه‌ها در آماده‌باش کاملند/ لغو تمام مرخصی‌‌های در یزد

محمدعلی ملک‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این استان،  با اشاره به مصوبات نشست پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان یزد، اظهار کرد: باتوجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران دراستان یزد چهاردهمین نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی وعملیات پاسخ به بحران استان به ریاست ابوالحسینی معاون عمرانی استاندار تشکیل جلسه داد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران، استان، افزود: آماده‌باش دستگاه‌ها و هماهنگی با دستگاه‌ها جهت مدیریت عملیات پاسخ به بحران و لغو مرخصی تمام اعضای ستاد از امروز تا پایان هفته از جمله مصوبات ستاد مدیریت بحران استان یزد است.

ملک‌زاده گفت: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان یزد فرمانداران در شهرستان‌ها و شهرداران در شهر‌ها حتما موظف شدند جلسه مدیریت بحران را تشکیل دهند، جمعیت هلال احمر از حضور کوهنوردان در مناطق مستعد بارندگی جلوگیری کند و نیرو‌های امدادی و خدمات‌رسان در آماده‌باش کامل باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد تصریح کرد: مرکز عملیات eoc۲۴ ساعته فعال و هر سه ساعت گزارش دهد، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در مراکزی که مستعد است آمادگی توزیع سوخت را داشته باشد، راهداری در آماده‌باش کامل و نسبت به بازدید و بازگشایی دهانه پل‌ها اقدام کند، شهرداران و دهیاران نیز اقدامات لازم در زمان بارندگی را انجام دهند.

وی در پایان گفت:‌ همچنین بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران صداوسیما نسبت به پخش مستند‌های آموزشی و پیام‌های اخطار بصورت مستمر اقدام کند، پلیس راه استان یزد نسبت به مدیریت راه‌ها و درصورت نیاز بستن جاده‌ها اقدام کند، شهروندان از حضور در مناطق مستعد بارش بالا پرهیز کنند و درصورت حضور اقدامات ایمنی لازم را در دستور کار داشته باشند، شهرداری‌ها مدیریت رواناب‌ها را در برنامه داشته باشند.

پایان پیام/الف

دسته‌ها: استانها

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder