رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه فضایی کشور در جلسه امروز، گفت: ۶ ماهواره آماده پرتاب است که یکی از آن‌ها امسال پرتاب می‌شود.

برنامه‌های حوزه فضایی در کمیسیون صنایع مجلس بررسی شد/برنامه‌ریزی برای پرتاب ۶ ماهواره

به گزارش گروه سیاسی چهل ستونه، مصطفی طاهری در تشریح نشست امروز(سه‌شنبه 20 دی) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت:  سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه فضایی کشور در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت؛ در این صنعت، کشور جایگاه ویژه‌ای در منطقه دارد اما طی دهه گذشته این صنعت مغفول مانده بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز گزارش عملکرد دولت طی یک سال گذشته در حوزه فضایی و همچنین برنامه دولت سیزدهم در این حوزه بررسی شد، افزود: مسئولان این حوزه، چشم‌انداز، مأموریت‌ها، اهداف کلان و ساز و کارهای اجرای تحقق برنامه‌ها را تشریح کردند.

وی با اشاره به اینکه سازمان فضایی کشور برای یک دهه برنامه‌ریزی کرده است، اضافه کرد: شش ماهواره آماده پرتاب است که یکی از آن‌ها امسال پرتاب می‌شود، سال آینده نیز چند پرتاب داریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برخی از پرتاب‌ها با پرتابگر خارجی و برخی با پرتابگر داخلی انجام می‌شود، ادامه داد: همچنین گزارشی از زیرساخت‌ها در این حوزه ارائه شد؛ در چابهار محل جدید برای پرتاب ماهواره طی 2 تا 3 سال آینده آماده می‌شود.

پایان پیام/

دسته‌ها: سیاسی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder